18 miliardový tunel

Pripravuje sa projekt stavby železničného tunela za
18 miliárd korún. Tunel spojí Petržalku s Trnavským mýtom, cieľom je dokončiť
železničný koridor začínajúci až vo Francúzsku. Je to veľkolepý plán z pera
Európskej únie, ale: financovať ho majú daňoví poplatníci, či už z rozpočtu
vlády SR, alebo z rozpočtu EÚ.

18 miliardový tunel

Pre porovnanie, ak kilometer diaľnice vyjde na 300 miliónov Sk, tak za tú istú cenu by sa mohlo vybudovať 60 km diaľnic. 18 miliárd by tiež takmer pokrylo ročnú stratu spojenú so zavedením druhého piliera v dôchodkovom systéme. Alternatív existuje nespočetne. Stojí nám ten tunel za to?

Problém je, že nás sa nikto nepýta. O medzinárodných koridoroch sa rozhoduje v Bruseli. A keď Brusel zafinancuje 85% nákladov (ale tiež z našich daní - tento rok odvedieme do Bruselu takmer 17 miliárd Sk), tak slovenské Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií kývne. Železničná doprava nás tak stojí každým rokom viac a viac, bez ohľadu na náš záujem, dopyt. Okrem cestovného platí každý Slovák ročne za železnicu z daní vyše 2000 Sk.

Viac informácií nájdete v tomto článku na SME.sk

INESS je nezávislé, neštátne a nepolitické občianske združenie. Všetky naše aktivity sú financované z grantov, 2% daňovej asignácie, vlastnej činnosti a darov fyzických a právnických osôb. Naše fungovanie, rozsah a kvalita výstupov, teda vo veľkej miere závisí aj od Vašej štedrosti.
Naše
ocenenia
Zlatý klinec Nadácia Orange Templeton Freedom Award Dorian & Antony Fisher Venture Grants Golden Umbrella Think Tanks Awards